Nowe doświadczenie mam za sobą. Prowadziłam prelekcje na temat blogowania i biznesu w Wyższej Szkole Humanistycznej dla studentów Socjologii Mody, na zaproszenie Kasi Hubińskiej. Ta piękna rudowłosa dziewczyna jest projektantką mody damskiej i prowadzi w Szczecinie znane Atelier Mody Kasia Hubinska. Ta utalentowana projektantka jest znana i doceniana na całym świecie.
Wiem o tym, że zadajecie sobie pytanie, co to jest Socjologia Mody?. Jest to nowy kierunek studiów na WSH, a studenci z którymi miałam spotkanie, są na trzecim roku. Socjologia Mody jest taką nowością na naszym rynku, że nie ma jeszcze podręczników, więc taka osoba jak ja z wieloletnim doświadczeniem w świecie biznesu i dwu letnim doświadczeniem w blogowaniu znalazła się na odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie.
Socjologia mody jest nową subdyscypliną socjologiczną, obejmującą szeroko rozumiane badania nad rynkiem mody oraz jego społecznymi, kulturowymi i ekonomicznymi uwarunkowaniami. Socjologia mody blisko współpracuje z antropologią mody, różnymi działami nauki o zarządzaniu, marketingu, z ekonomią oraz psychologią. Socjologia mody uzupełnia zatem „techniczną” wiedzę dotyczącą funkcjonowania rynku mody (np.tę dotyczącą technik marketingowych czy reguł zarządzania firmą z tego sektora) o szeroką, społeczną wiedzę dotyczącą tego, jak powstają i jak znikają trendy w modzie oraz w jaki sposób moda jest powiązana z tożsamością jednostki, w jaki sposób może być wyrazem jej indywidualizmu lub konformizmu.
Posiadanie takiej wiedzy umożliwia m.in. prognozowanie rozwoju rynku mody, planowania strategii marketingowych, analizowania procesów zachodzących na rynku mody i powiązania tych procesów z szerokim kontekstem społecznym.
PODSUMOWUJĄC
Studenci, którzy ukończą edukację będą mogli znaleźć pracę w charakterze konsultanta mody oraz organizatora pokazów mody.
Zapraszam do oglądania zdjęć z tego wydarzenia.
Przyszła wiosna !!!!!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz